Zarządzanie obiektem handlowym – skuteczna droga do pasywnego zysku

Jedną z najważniejszych zalet inwestowania w nieruchomości handlowe z Higasa Properties, jest możliwość osiągania całkowicie pasywnego zysku, czyli takiego, który powstaje bez zaangażowania klientów: czasu, wysiłku, czy nawet troski o stan techniczny obiektu lub doglądanie najemców. Nie mówiąc już o ich pozyskaniu (komercjalizacji). Na przeciwległym biegunie znajduje się przykładowo wynajem mieszkania, gdzie najczęściej inwestorzy sami pilnują większości aspektów jak opłaty, remonty, formalności związane z wynajmem, a przede wszystkim dbanie o ciągłość najmu. My jednak nie zajmujemy się tym rynkiem. Myśląc o jak najmniejszym zaangażowaniu w osiągnięciu zysków, warto mieć u boku skutecznego zarządcę. W poniższym wpisie przedstawimy zatem pokrótce kolejną dziedzinę działalności Higasa Properties.

Lokata bankowa, obligacje, inwestowanie w złoto – to tylko wybrane przykłady pasywnych inwestycji. Jeżeli mamy mieszkanie, które udostępniamy pod najem krótkoterminowy, a całością spraw zajmuje się pośrednik, także uzyskujemy pasywnych dochód. Podany we wstępie przykład wynajmu mieszkania długoterminowo, także jest możliwy w takim modelu, należy jednak liczyć się z niższym zyskiem, gdyż część dochodu przeznaczymy na opłatę specjalistycznej firmie. Wyliczając zyski z takiej inwestycji trzeba uwzględnić, że zarządzanie pochłania nawet 20% przychodów z najmu.

Jak pasywnie zarabiać na nieruchomościach handlowych, w dodatku ponosząc znacznie mniejsze koszty administracyjne (7-8%)? Ponownie postarajmy się to sobie wyobrazić. Inwestor zostaje właścicielem parku handlowego (tu także warto skorzystać z oferty Higasa Properties). Do jego portfela trafia obiekt, w którym działa sklep spożywczy, drogeria oraz sklep z modą rodzinną. Aby każdego dnia, gdy placówka obsługuje klientów, wszystko sprawnie funkcjonowało, potrzebne jest zorganizowanie zaradnego serwisu technicznego, ochrony/monitoringu, wywozu odpadów, porządku na terenie obiektu, zadbanie o sprawnie działające instalacje, itp. Oczywiście inwestor może samodzielnie mierzyć się z tymi zadaniami i sprawnie zareagować gdy powiedzmy, w sklepie zatną się drzwi lub przestanie działać klimatyzacja. Z doświadczenia jednak wiemy, że branie wszystkiego na swoją głowę nie sprawdza się i były już w Polsce przykłady, gdy taki model biznesowy nie wypalił.

Dlatego układając wszystkie elementy i planując ofertę inwestorską Higasa Properties, przygotowaliśmy całościowy plan. Sami budujemy, komercjalizujemy, pozyskujemy inwestorów a na koniec ułatwiamy im zarządzanie obiektem. – „Higasa Properties reprezentuje właściciela we wszystkich sprawach uregulowanych umową. W ramach zarządzania wykonujemy takie czynności jak: prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej, zlecenia technicznych przeglądów nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego, kontrolę
i nadzór nad sposobem wykonywania umów najmu/dzierżawy, czy też rozliczanie najemców z najmu oraz opłat dodatkowych”
– wylicza Klaudia Fera, specjalistka ds. zarządzania obiektami w Higasa Properties. Lista koniecznych działań jest naprawdę pokaźna: poza podstawowymi przeglądami wynikającymi z prawa budowlanego tj. rocznym i pięcioletnim, na właścicielu nieruchomości spoczywa wiele innych obowiązków. Istotnym jest dopilnowanie przeglądu systemów przeciwpożarowych, gdyż są jednymi z najistotniejszych – służą ochronie zdrowia i życia osób użytkujących obiekt. Do tego należy dodać należytą sprawność klimatyzacji, kurtyn powietrznych, nawilżaczy, czy nagrzewnic powietrza.

Poza aspektami technicznymi ważne jest zapewnienie czystości w obiekcie. W okresie zimowym trzeba zapewnić choćby odśnieżanie. Należy mieć także na uwadze, że gdy dach przykrywa więcej niż 2 cm śniegu należy zlecić prace specjalistycznej firmie, zatrudniającej wykwalifikowanych pracowników z uprawnieniami. Wygląd z zewnątrz obiektu to nasza wizytówka więc dbamy o to by prezentować się jak najlepiej.

Oprócz kwestii związanych ze sprawami technicznymi, pod uwagę trzeba wziąć nieprzewidywalne usterki. Aby je usunąć konieczna jest natychmiastowa reakcja. Jako firma zajmująca się zarządzaniem współpracujemy ze specjalistami różnych dziedzin, gwarantującymi szybki czas reakcji.

Powyższe zestawienie oczywiście ma charakter przykładowy i każda umowa jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb klienta oraz specyfiki nieruchomości. Aby park handlowy, czy nawet pojedynczy obiekt sprawnie funkcjonował, istotne jest utrzymywanie nieruchomości w należytym stanie technicznym, by nie traciła na wartości. Poza technicznym czynnikiem, w dużej mierze wynikającym z przepisów, kładziemy nacisk na aspekt psychologiczny. Dbamy o pozytywny wizerunek obiektu – zarówno wśród najemców jak i klientów. Właściwe utrzymanie zieleni i czystości to podstawa do pozytywnego odbioru ze strony klienta. Dokładamy staranności by klienci wybierający się na zakupy czuli się w nim bezpiecznie i swobodnie” – podkreśla Klaudia Fera.

Kolejnym atutem przemawiającym za naszą ofertą, jest zakres działań. Tak jak wielokrotnie to podkreślamy na blogu, czy też w trakcie wywiadów prasowych, spółki spod szyldu EDS i Higasa mają szeroką ofertę. Samodzielnie kupujemy grunt pod obiekty, sami je budujemy i dbamy o to aby sprawnie podpisać umowę z najemcami. Dobrze przeprowadzona analiza inwestycji a następnie, w oparciu o jej wyniki, komercjalizacja, są gwarancją zysku.

Powierzając nam także zarządzanie lokalami, klienci zyskują nie tylko wymierne profity w postaci wysokich czynszów, ale i czas, i spokój, których wartości nie da się przecież praktycznie wycenić.

Powrót

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić łatwość i wygodę przekazywanych informacji.
W celu wyłączenia prosimy o odpowiednią zmianę konfiguracji przeglądarki. (polityka cookies)