„To jak można zarobić na tych nieruchomościach handlowych?”

Odpowiedź na tytułowe pytanie jest prosta: dokładnie tak samo jak na mieszkaniu kupionym pod wynajem. Tyle tylko, że zamiast lokatorów, mamy działający punkt handlowy, np. sklep spożywczy. W jednym i drugim przypadku zysk pochodzi przede wszystkim z wpływających co miesiąc opłat czynszowych. Zatem dlaczego lepiej inwestować w nieruchomości handlowe?

Gdyż jest to, szczególnie w ostatnich czasach, pewniejsza i mniej stresująca oraz obciążająca inwestora metoda. A zysk jest wyższy. Inwestowanie w nieruchomości handlowe jest mniej uciążliwe dla klienta. Najemcy obiektu prowadząc swoją działalność (np. sklep spożywczy, piekarnia, lub drogeria) płacą regularnie czynsz, zgodnie z umową. Ta obejmuje najczęściej okres 5 lat z wpisaną w umowę opcją kolejnych 5. Zdarzają się umowy nawet na 10 i 15 lat. O taką gwarancję szalenie trudno w przypadku lokatorów w mieszkaniu. Jak pokazują ostatnie miesiące, punkty handlowe spełniające podstawowe potrzeby konsumenckie działają bez przerw, a rynek krótko i długoterminowego najmu mieszkań przeżywa obecnie trudniejszy moment, gdyż jest o wiele trudniej o najemców. Ruch turystyczny jest  mały, a nauka i praca odbywa się zdalnie, więc szczególnie w dużych miastach najemców jest mniej. Jednak co najistotniejsze, stopa zwrotu z takiej inwestycji, po odliczeniu kosztów i możliwych okresu przestoju, wynosi tylko 4-5% w skali roku. 

Wyższy zysk, inwestycja na przyszłość

W przypadku nieruchomości handlowych mówimy o zysku od 6 do 8%, w dodatku całkowicie pasywnym. Oprócz zysków z najmu, dochód z inwestycji w nieruchomość handlową może pochodzić z różnicy w sprzedaży  w cenie zakupu nieruchomości a jej sprzedaży. Kupując obiekt na etapie projektu, z podpisanymi umowami najmu, płacimy mniej – sprzedając wybudowaną nieruchomość, z funkcjonującymi sklepami zarobimy więcej. Ktoś może zapytać “a po co mi sklep, skoro kupię mieszkanie pod wynajem  a za kilka-kilkanaście lat moje dziecko będzie miało gdzie mieszkać?”. To rozsądne myślenie, tyle tylko, że to samo można zrobić inwestując w obiekt handlowy, z lepszym rezultatem. Przez te kilka-kilkanaście lat pieniądze będą pracować na wyższym procencie, a następnie sprzedając obiekt można uzyskane środki przekazać na mieszkanie dla dziecka. W dodatku mieszkanie będzie wybudowane w nowszym standardzie, w lokalizacji, która być może będzie bardziej dogodna niż ta wybrana przed laty. 

Kolejnym czynnikiem, który zapewni wyższe zyski jest wzrost wartości gruntu i nieruchomości w czasie oraz rosnąca na przestrzeni lat stawka czynszów wynikająca z umów. Te (dobrze skonstruowane) zawierają zapisy uzależniające wysokość czynszu od inflacji.  W tym momencie warto odpowiedzieć na kolejne potencjalne pytanie: “a skąd ja wezmę tych najemców, przecież nie znam się na komercjalizacji?”. Tu z pomocą przychodzi nasza firma, prowadząc proces inwestorski od początku do końca: znajdujemy grunt w takiej lokalizacji, by mieć zagwarantowany jak najlepszy dostęp klientów do sklepów. Zajmujemy się projektem i budową w tym samym czasie mając już pozyskanych najemców obiektu: od lat są to topowe marki jak Biedronka, Rossmann, Pepco, Delikatesy Centrum, Stokrotka, KIK. W przypadku rynku handlowego, nie ma obaw, że najemca zrezygnuje z umowy po 6, czy 12 miesiącach, w dodatku pozostawiając lokal do remontu. Zatem poziom bezpieczeństwa zainwestowanego kapitału jest znacznie, znacznie wyższy.

Z kalkulatorem w ręku

Są jednak mechanizmy, które pozwalają zarobić ok. 15% w skali roku z zainwestowanego kapitału. Tak zwana „dźwignia finansowa” pozwala nabyć nieruchomość ze wsparciem kredytowym (które także pomagamy uzyskać). Różnicę najlepiej pokazać na przykładzie dla zakupionego funkcjonującego parku:

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe czynniki, nieruchomości handlowe są obecnie jedną z najlepszych metod inwestowania. Szczególnie pandemia pokazała jak niepewne mogą być inne rozwiązania, jak choćby wynajem mieszkań. Handel art. spożywczymi, czy higienicznymi trwa bez przerwy i ma się bardzo dobrze. Dodatkowo, korzystając z powszechnie dostępnych narzędzi jak dźwignia finansowa, optymalizujemy zyski do ponad przeciętnych przy obecnych stopach procentowych. Aby uzyskać więcej informacji zachęcamy do kontaktu: biuro@higasa.pl/.

 

Powrót

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić łatwość i wygodę przekazywanych informacji.
W celu wyłączenia prosimy o odpowiednią zmianę konfiguracji przeglądarki. (polityka cookies)