Higasa Club odporny na pandemię

Przekonując do inwestowania można mnożyć argumenty dowodzące potencjalnych zysków, opierać je na symulacjach i wyliczeniach, ale dopiero z czasem przekonujemy się, czy założenia te rzeczywiście przetrwały zderzenie z rzeczywistością i realiami rynkowymi. Światowa pandemia dotyka aktualnie w zasadzie każdego człowieka, ma wpływ na zdecydowaną większość sfer życia. Zachowując możliwie jak największy obiektywizm, z dumą mogę jednak przyznać, że kiedy w sposób bezpośredni tak wiele osób doświadcza kryzysu, wszystkie główne założenia Higasa Club sprawdzają się. Proponowane przez nas od lat rozwiązania są w dużym stopniu odporne na kryzys. Nie unikniemy całkowicie jego skutków, ale ich wpływ jest znacznie ograniczony. Teraz można to sprawdzić nie za pomocą symulacji a w życiu – pisze Marcin Rudziński, członek zarządu Higasa Properties.

Pandemia odciska piętno na wielu branżach gospodarki, giełdzie, ale także i alternatywnych sposobach inwestowania, w szczególności na rynku condohoteli, bezpośrednio związanych z branżą turystyczną. Doradzając naszym klientom, także w naszych wcześniejszych publikacjach na tym blogu, zwracaliśmy uwagę na ryzyko płynące z inwestowania w takie obiekty. Dla jasności – nigdy nie zniechęcaliśmy, natomiast wskazywaliśmy punkty warte rozważenia przy kalkulacji ryzyka. Spadki w zyskach niewątpliwie widać również w mieszkaniach lub apartamentach na najem krótkoterminowy. Akcja #zostanwdomu, rządowe przepisy, brak wyjazdów weekendowych, ograniczenie wyjazdów służbowych jeszcze przez pewien czas będą paraliżować branżę hotelarską. Od tygodni nie działają także duże centra handlowe.

Mimo powszechnie panującej mało pozytywnej atmosfery gospodarczej, klienci Higasa Club mają się dobrze. Dlaczego? W ramach naszego autorskiego modelu, od samego początku, skupiamy się na podstawowych potrzebach konsumpcyjnych. Umożliwiamy inwestowanie w obiekty o powierzchni poniżej 2000 m2, czyli takie, które w trakcie pandemii funkcjonują. Są to placówki położone blisko gospodarstw domowych, czyli umożliwiają szybkie zakupy, bez narażania na liczne kontakty międzyludzkie. Na dodatek głównymi najemcami są sieci spożywcze, czy drogeryjne, czyli zapewniające niezbędne artykuły w trakcie kwarantanny, istotne z punktu widzenia zachowania dobrego stanu zdrowia i zmniejszenia efektów rozprzestrzeniania się samego wirusa. Ponadto są to produkty, z których nie sposób zrezygnować nie tylko w czasach pandemii ale i zwykłego spadku przychodów w gospodarstwach domowych, czy kryzysu ekonomicznego. Zatem z czego konsumenci zrezygnują szybciej: z jedzenia i zachowania odpowiedniej higieny, czy z wyjazdu na wycieczkę, kolejnej pary butów, czy biżuterii? Jeśli ktoś miał wątpliwości, to koronawirus dał odpowiedź na powyższe pytanie, które zadawaliśmy inwestorom w Higasa Properties od kilku lat.

W naszych parkach kierujemy się specjalnym doborem lokalizacji. Obiekty zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie lub pobliżu dużych osiedli mieszkaniowych, nierzadko będących głównymi dzielnicami wybranych miast. Gdy zalecane jest opuszczanie domu jedynie w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb, najlepiej udać się do pobliskiego, niedużego sklepu, gdzie mamy kontakt z mniejszą liczbą osób, niż w galerii czy hipermarkecie.

Jeśli restrykcje rządowe miałyby się zwiększyć i np. ograniczona zostałaby możliwość swobodnego poruszania się po kraju – tj. zamknięcie regionów, to również zlokalizowanie naszych parków przy osiedlach w dużych miastach, przy drogach dojazdowych, czy w bezpośrednim otoczeniu handlowym danego miasta, stanowiłoby o sile tego przedsięwzięcia. Na szczęście jednak wiele wskazuje na to, że takie ograniczenia tym razem nie będą konieczne.

Tworząc model Higasa Club zadbaliśmy, by stawki najmu w naszych parkach celowo nie były wyśrubowane jak np. w galeriach handlowych, tak aby najemcy mogli ze spokojem spłacać zobowiązania, nawet przy tymczasowo słabszych obrotach.

Ponadto, przygotowując biznesplan założyliśmy nawet możliwość wyjścia lub bankructwa jednego z najemców, co skutkowałoby potencjalnie spadkiem przychodów o 20-30%. Zgodnie z modelem wówczas i tak moglibyśmy obsługiwać zobowiązania wobec naszych inwestorów w ramach Higasa Club. Dowodem na bezpieczeństwo i potwierdzeniem powyższych założeń, jest kolejna, kwietniowa wypłata odsetek wynikających z umowy pożyczki dla wszystkich klientów Higasa Club.

Światowa pandemia zmieni nasze życie bezpowrotnie. Jak wskazują eksperci, jedną z najszybciej zauważalnych tendencji stanie się odejście od konsumpcjonizmu na rzecz świadomego gromadzenia oszczędności. Od lat przekonujemy i namawiamy do takiego podejścia. I od lat zachęcamy do bezpiecznego inwestowania w nieruchomości handlowe, jako jednego z najbardziej rozsądnych rozwiązań.

Powrót

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić łatwość i wygodę przekazywanych informacji.
W celu wyłączenia prosimy o odpowiednią zmianę konfiguracji przeglądarki. (polityka cookies)