EDS Retail Park rozpoczyna ofensywę w Polsce

Spółka EDS Retail Park ujawniła plany ekspansji na polskim rynku. Tylko w tym roku planuje budowę parków handlowych o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 22 000 m2. Pierwszą inwestycją jest EDS PARK Opatów, kolejne przedsięwzięcia rozpoczną się w najbliższych miesiącach, m.in. na Pomorzu. W przygotowaniu aktualnie jest łącznie 12 inwestycji, rozpoznawalnych dzięki wspólnej części nazwy „EDS PARK”. Spółka stawia na dużą samodzielność – począwszy od etapu wyszukania i pozyskania gruntów w najlepszych lokalizacjach, po projekty, uzyskanie pozwoleń, budowę na komercjalizacji kończąc.

EDS Retail Park zajmuje się kompletnym procesem inwestycyjnym związanym z budową parków handlowych na terenie Polski i Czech. Spółka samodzielnie, kompleksowo realizuje przedsięwzięcia – od wyszukania najlepszej lokalizacji działki, projektu budowlanego po wykonawstwo i komercjalizację powierzchni.

– „Tym elementem wyróżniamy się od konkurencji. Dzięki temu działamy pewnie, mając pełną kontrolę nad każdym etapem. Jesteśmy niezależni, samowystarczalni, działamy szybciej a także jesteśmy bardziej wiarygodni dla naszych partnerów Taka polityka przynosi rezultaty. Każdy z kilkunastu parków handlowych nad którymi obecnie pracujemy jest skomercjalizowany niemal w 100%, co ważne jeszcze przed wbiciem pierwszej łopaty na placu budowy” – podkreśla Michał Nowak, prezes EDS Retail Park.

Inwestycje realizowane przez EDS Retail Park charakteryzują się uznanymi najemcami sieciowymi, pozyskanymi dzięki wnikliwej analizie lokalizacji obiektów. Parki powstają przy kluczowych dla regionu drogach wojewódzkich lub krajowych, w miejscach z doskonale funkcjonującą siecią połączeń komunikacji miejskiej. Często są pierwszymi tego typu obiektami w poszczególnych miejscowościach. I tak stanie się choćby w świętokrzyskim Opatowie, gdzie trwa budowa parku o powierzchni 1250 m2. Jeszcze jesienią w EDS PARK Opatów otwarte zostaną pierwsze w miejscowości sklepy sieci m.in. Rossmann i Pepco. Co istotne, wynajęte powierzchnie trafią na rynek inwestycyjny. Obsługę w tym zakresie prowadzi Higasa Properties – spółka, która jest partnerem strategicznym.

Kolejne inwestycje

Jeszcze wiosną robotnicy pojawią się na kolejnych placach budów. – „W najbliższych miesiącach rozpoczną się inwestycje m.in. na Pomorzu, Dolnym Śląsku oraz w kujawsko-pomorskim. Łącznie w tym roku wybudujemy około 22 000 m2 powierzchni handlowej. W większości przypadków gotowa jest już dokumentacja projektowo-budowlana, a obiekty, jak wspomniałem, są niemal całkowicie skomercjalizowane. Wśród najemców są ogólnopolskie sieci handlowe i lokalni przedsiębiorcy i usługodawcy. Wszystkie nasze inwestycje charakteryzuje doskonałe dopasowanie do potrzeb lokalnego rynku” – tłumaczy Michał Nowak.

Zagraniczna ekspansja

Kolejnym krokiem rozwoju spółki mają być Czechy. Trwają zaawansowane rozmowy nad rozpoczęciem inwestycji w Pradze. O szczegółach zarząd będzie informować na bieżąco.

Powrót

Ta strona wykorzystuje pliki cookies, aby zapewnić łatwość i wygodę przekazywanych informacji.
W celu wyłączenia prosimy o odpowiednią zmianę konfiguracji przeglądarki. (polityka cookies)